logga

 anmäl dig

Gilla Miramel på Facebook!

Frågor och svar

 

Godis

Hur beställer vi?
Lägg er order via hemsidan eller ring in den på tel. 070-281 381 0

När ska vi betala?
Ni har 25 dagar på er att sälja godiset innan fakturan ska vara betald.

Tillkommer några avgifter?
Nej, moms och fraktavgiften på leveransen till er ingår.

Kan man välja själv hur mycket av respektive sort man vill ha?
Till en viss del, tala om för oss när ni beställer hur mycket ni önskar sälja av varje sort så meddelar vi er om det går. Annars levereras en förbestämd mix av de olika sorterna.

Kan vi returnera ev. osålda godispåsar?
Ja, ni kan returnera obrutna kartonger men ni får själva stå för fraktkostnaden. Returer ska skickas tillbaka senast 2 månader från leverans. Kontakta oss innan ni returnerar. Ett tips är att fråga någon annan klass/lag om de vill sälja godiset som blev för mycket för er.

Varför vill ni ha personnummer på beställaren?
Vi har som policy att ta en enkel kreditupplysning där vi tittar på om det finns betalningsanmärkningar.

 Köpvillkor

 

Rabatthäften

Hur beställer vi? 
Kontakta oss eller gör en intresseanmälan att ni vill sälja Rabatthäften så får ni mer information. Se intresseanmälan.



När ska vi betala?
När ni beställer får ni 3 alternativ att välja mellan: 


1. Betala hela fakturan inom 30 dagar 

2. Dela upp betalningen på två fakturor, halva beloppet vardera på 20 och 45 dagar.

3. Dela upp betalningen på tre fakturor, tredjedel av beloppet på vardera 20,30,45 dagar.
 Fakturan skickas till er separat på posten.



Hur lång är leveranstiden på Rabatthäften?

Leverans inom ca 8 veckor efter att önskelistan inkommit.
Man kan också bestämma när man vill ha leveransen, minimum 8 veckor.



Vad gör vi om vi inte får alla Rabatthäften sålda?
Oavsett vilket betalningsalternativ ni valt så har ni gott om tid på er att sälja häftena, och efter det har ni tid på er innan häftets giltighetstid går ut. Gör en plan hur ni ska få alla sålda, se säljtips
 Ni hinner ha flera försäljningstillfällen. Eftersom häftena är unika för er förening med eran logga kan vi inte ta tillbaka osålda häften.



Tillkommer några avgifter?
Nej, inga avgifter tillkommer. Moms och frakt ingår.



Hur ska vi sälja Rabatthäftena?
Det är viktigt att ni gör upp en plan hur ni ska sälja rabatthäftena, då går det riktigt lätt. Se Säljtips där finns förslag på hur ni på bästa sätt kan sälja Rabatthäften.

 

Glöm inte att GILLA Miramel på Facebook! Så får du snabbt information om nyheter och kampanjer!